De ce n-am nevoie sa-i explic mamei cu cine sa voteze

S-a nascut in 1943. Cand au venit comunistii la putere, avea 4 ani. Cand bunicul a plecat in puscarie, luat intr-o noapte de acasa, cred ca implinise noua. Si nu era cu mult mai mare cand fratele cel mare a fost si el arestat, iar ea a ramas in grija surorilor si a bunicii.

Asa a copilarit. In casa cu doua scaune goale la masa, ale celor plecati la puscarie. Cu carti postale scrise mic de tot, sa incapa cat pe-o palma, de la penitenciarul Pitesti, apoi Poarta Alba si Canal… Cu Securitatea care mai intai a venit si-a ars biblioteca. Si-apoi s-a intors sa mai intrebe. Si iar sa mai intrebe cate ceva.

Pana la urma a reusit sa plece din satul de la care familia mea si-a luat numele: Birla. A ajuns la Bucuresti si-a facut liceul sanitar. Atat avea voie: dintr-o familie a unui avocat, nici unul dintre copii n-a avut dreptul sa se inscrie la facultate. Nu aveau dosar bun. Partidul Comunist avea o treaba: sa construiasca o societate noua, in care astia care gandeau pe stil vechi sa nu mai poata sa mai scoata capul. Sa mai influenteze pe cineva. Doamne fereste, sa conduca!

Eu am aparut in 1967. Si-am plecat de acasa, dus de ea spre o camera mica, cu chirie, prin 73, dupa inca un scandal cu tata. M-a crescut cum a putut, dintr-un salariu de asistent la spitalul “23 August”, aripa fara spagi si cu muncitori umili si plini de silicoza. Cand comunismul a adus cu el lipsurile, la noi in casa au venit primele. Saptamani intregi aveam o singura bucata de carne in casa, despre care ea pretindea ca n-o intereseaza. Ca nu-i e pofta. Ca nu-i e foame.

N-a stiut ce sa-mi spuna despre lumea in care traiam. Doar mi-a cumparat carti. Nu m-a sfatuit sa ma adaptez. Mai ales ca si eu, si ea, stiam un lucru pe care cartile celorlalti copii, pline de balivernele luptei de clasa, nu-l spuneau: bunicul si unchiul meu facusera puscarie pentru un singur motiv, nici in ziua de azi disparut: ura poporului roman pentru diferenta. Dispretul multora pentru libertatea de a gandi.

Nu stiu daca si-a dorit sa fac cariera. Adevarul e ca am trait permanent amandoi in frica ramasa din copilaria ei, care nu i-a dat niciodata dreptul sa viseze la o viata normala, nici macar pentru mine.

O are acum. Si asta e cea mai mare fericire secreta a mea. Odata la cateva saptamani ma duc n casa familiei de la tara. Opresc la supermarket inainte si iau carne. Pui. Si porc. Si vita. Cateva caserole, cu care nu pot totusi, oricat as incerca, sa acopar amintirea farfuriei goale a mamei mele, din anul de gratie 1985.

Mai e nevoie, dupa toate astea, sa va spun de ce nu a trebuit sa-i explic niciodata cu cine sa voteze?

Nici acum nu trebuie. Mama mea nu stie care e raul mai mare sau raul mai mic.

Ca si mine, nu stie decat care-i jegul.

E rosu. Si-acum l-au dat cu lac, sa nu se mai vada dedesubt mizeria plevei niciodata plecata de la putere.


There is no ads to display, Please add some

125 de comentarii

  1. Sunt curios daca mama ta stie ca Basescu&PDL i-au taiat pensia, i-au impozitat-o ilegal, nu i-au indexat-o cum era legal, au marit tva-ul si cas-ul? Ca daca Ceausescu a decis atunci sa plateasca la FMI un imprumut infinit mai mic, luat ca sa ridice fabrici, uzine,spitale si scoli ptr toti a fost greu si sunt imaginile multor copilarii cu lipsuri si asta mama ta ar tebui sa stie! Dar tu ar trebui sa ii spui ca Basescu a distrus viitorul nu numai al copiilor tai ci pana la cam a 3-a spita prin imprumutul facut la FMI doar ca sa cumpere titluri de la Trezoreria USA adica sa salveze de la faliment guvernul american basca ceva ptr el si ai lui! Si tot tu Luciane ar trebui sa ii spui ca tot Basescu a refuzat sa ceara plata datoriei Germaniei fata de Romania din al doilea rzaboi mondial – suma care asigura plata datoriei la FMI si o viata de huzur dupa ptr toata tara, lasamd sa se perimeze cauza si sa se prescrie datoria. Sa ii spui cum a trecut legea pensiilor prin Parlament Bic cu Anastase in vazul lumii furand la vot. Cum a taiat pensiile speciale si apoi pe blat le-a dat doar magistratilor din dorinta de a ii fideliza ptr el si ai lui.sa ii spui cum ai invatat sa zbori de la pilotii care dupa ce au platit aproape dublu CAS. O viata intreaga Basescu le-a taiat pensiile si acum traiesc din cei 10-15% cat le-a mai ramas,din pensie.nu neg ca multi au avut probleme mari in comunism dar per total toti aveau de munca, un salariu, o casa pe care o primeau gratis, un concediu la mare vara si unul la munte iarna, copii mergeau la scoala 12 clase gratis si care intra la facultate tot gratis o facea, mergeau in tabere gratuite, aveau Palatul Pionerilor,etc.da asa este era frig si nu se gaseau multe pe atunci dar sa stii ca omul sfintea locul si atunci. Si eu stiu ce zic ptr ca am fost in epoca aceea in tara toata si de la vladica la opinca chiar.am avut un soc cand am vazut analfabeti nascuti din 1985 incoace, din acelasi ecart de oameni ca varsta oameni care nu vazusera vreodata marea si cate si mai cate.
    Prea iubite frate este egal cu prea iubite tovarase pentru ca ambele tot de acolo vin diferenta o face modul in care si unii si altii au stiut sa aplice ce gandeau ei pentru altii. A spune azi ca bietul Johannis este o solutie inseamna sa uiti toate mizeriile de mai sus facute de PDL.din cea am vazut pana acum la el este clar ca habar nu are drept, proceduirle juridice in afara celor legate de retrocedari ii sunt straine, vorbeste in lozinci, romani nu sunt la Chisinau si Cernauti,etc Eu nu sunt membru de partid sau simpatizant al vreunui partid ci un simplu om care trebuie sa puna in balanta faptele si promsiunile ambilor candidati. Or daca PDL a promis prin Basescu miere si lapte ptr toti romanii si au ramas pe drumuri, saraci, in frig si infometati PSD si Ponta au dat cateva lucruri marunte inapoi romanilor. Se tipa peste tot ca dupa alegeri le vor lua inapoi Ponta cu ai lui daca iese el dar este o simpla supozitie bazata pe aceleasi magarii ale PDL si Basescu.

    • Mama mea are o pensie de 10 ori mai mica decat securistii si urmasii lor. Asa ca, draga Cezar Osiceanu, pe care l-am respectat candva, propaganda ta anti-Base e si ea la fel de jegoasa! Sa nu indraznesti sa ma mai saluti in public vreodata.

      • Lucian, l-ai respectat vre-odata pe Ospiceanu-chilotul (nu, nu-i un moldovenism, porecla i-au dat-o damele ce-i cumparau chilotii de contrabanda!:))))?!? :))))) Dovada ca oricine, orisicat de inteligent ar fi, poate inghiti o propaganda poleita.

        Cezarica, este ca esti fan-pinochio?:))))
        S-o luam pe rand:
        1- pensiile n-au fost taiate de PDL (care voia sa umble la pensiile uriase ale stim toti cui;))
        2- Ceausescu n-a vrut sa scape de datorii, A FOST OBLIGAT, cand, dupa vizita in Coreea, s-a visat Kim-Ir-Sen, si-a incalcat tratatul cu Banca Mondiala si FMI.
        3- datoria Germaniei naziste?!? :)))) dar tezaurul, datoria Irakului, Libiei, wtf la care am renuntat, vanzarea pe NIMIC a resurselor din zona Insula serpilor, EADSul, bla-bla-bla pentru astea tot chiorul o fi vinovat?
        4- si cam ce-au dat inapoi guvernul Ponta poporului prostit cu tembelizorul? Nivelul de trai? Cantitatea de combustibil ce-o poti cumpara dintr-un salar?!? Si, ca urmare, hrana, strictul necesar, utilitatile, TOATE mai scumpe?!?

        In plus, cand faci antiteaza asta imbecila intre FSN-Ponta si FSN-Basescu ne explici si noua relatia de parteneriat Nicu-Niro- Ponta- Cocos?!?

      • Lucian o felicit pe mama ta pentru puterea de a lupta si de a te educa. Vreau sa- i spun lui Cezar ca am un copil cu handicap GRAV si ma lupt cu un primar psd- ist pentru a avea un insotitor ,dar aceasta patura rosie incalca ori ce lege ,am o hotarare de la protectia copiluli in care se prcizeaza ca necesta insotitor. Dar ” numai PSD-ul garanteza dreptul de NU a avea un insotitor, ” DOAR PSD-ul intarzie sa plateasca indemnizatia de handicap 2-3 luni,DOAR PSD-ul i-i intrzice mamei copilului sa fie asistent personal. Va multumesc! Si sper ca DOAR PSD-ul sa dispara .PS. apropo de crestere economica unde sunt bani pentru INDEMNIZATI DE HANDICAP ?

      • si eu sunt dezgustat de nostalgicii comunisti dar ceea ce ati gresit dvs e apelativul de jeg.trebuie sa invatam sa fim mai respectuosi unul cu altul,sa cladim o societate mai decenta.nu iti uri dusmanii iti afecteaza judecata,e motto-ul meu.

      • Cezar, tu realizezi că mare parte din pensii sunt mărite și plătite „pe datorie”? 3 miliarde de euro deficit la fondul de pensii și crește cu fiecare an. Cât crezi că poate funcționa un astfel se sistem?

      • frumos raspuns Lucian, ..
        il imprumut si eu … am si eu catiziva ‘nedumeritzi’ insistenti.

      • Daca nu a invatat o meserie banoasa in sensul dat de lege deci nu a cotizat prea mult conform contributivitatii atunci de ce te superi ca are o pensie mica? Nu sustii tu contributivitatea?
        Si acum de ce nu urli ca ti-au taiat impozitul pe venit in mod ilegal si fara nici o baza? Ce faci tu ca sa meriti asta din partea societatii? Ce plusvaloare aduci tu sa primesti acest cadou?

    • Asta este problema cu cei care asteapta toate lucrurile gratis. Sunt multe lucruri pe care Boc si PDL le-au facut gresit, dar trebuie vazut de unde dracu s-a ajuns in situatia aceasta dupa ce Tariceanu (care acum de la mare liberal a devenit mare socialist) spunea ca economia duduie. Dar sa vii sa ne spui ca Ceausescu a dat locuri de munca, a construit fabrici si uzine, toate astea pe o saracie crunta care a trebuit sa o induram cu totii, si inca sa te lauzi cu asta inseamna lipsa de educatie. Punct! Toate locurile acelea de munca, erau de fapt somaj mascat!!! Simplu. Am invatat chestia asta in clasa a 11-a la Economie. Nu e mare filozofie. Fabricile care au fost construite de Ceausescu, multe dintre ele subperformau din mai multe cauze: calitate, productivitatea muncii, lipsa de tehnologie, iar apoi dupa 1989 s-a putut vedea cat de „performante” au fost multe dintre ele. Apoi, sa vii sa spui ca ti s-a dat casa, ba cat de prost pot sa fii sa crezi ca oamenii nu au contribuit la acest lucru. Parintii mei, imi aduc aminte ca vorbeau ca trebuie sa mearga la banca (la varsta respectiva eu ma gandeam ca se refera la bancile din parc) sa isi plateasca ratele. Totul a fost platiti de oameni!!! Aduti aminte cum stateai in apartamentul ala tip cutie si tot puneai mana pe calorifer, da de a avea mai mult de 10 grade in timpul iernii. Aduti aminte de serile in care vroiai sa te uiti la telejurnal si deodata televizorul ala alb negru obosit ramanea fara imagine pt ca nu mai ajungea curentul la el.
      Luati mai carti si cititi, si nu va mai uitati atata la latrine ca ati ajuns sa aveti in loc de cap doar o un craniu dotat dar nefunctional.
      Pe langa asta, toti cei care au incercat sa fie diferiti si sa incerce sa schimbe lucrurile au ajuns sa fie persecutati si hartuiti in mod constant de „oameni de bine”, au fost umiliti si batjocoriti in ultimul hal, iar voi astia care ati asteptat toata viata lucrurile gratis radeati de ei si mai bagati si voi cate-o duma, ca sa nu zica secretarul ca esti activ in lupta pentru ridicarea socialismului pe cele mai inalte culmi. Bleah, ca mi se face greata!
      De asta oamenii harnici si care mai si gandesc, va detesta pe voi asistatii sociali puturosi, pt ca nu vreti sa iesiti din cutiutele voastre comode, din conul de umbra al gandirii si dati tot timpul vina pe altii pentru situatia in care sunteti, cand de fapt este vorba de a-ti sufleca manecile si de a pune osul la treaba. Iar ciuma rosie stie ca sunteti comozi si cu o sticla de ulei, cu un kil de zahar si o galeata va pot tine in aceeasi camaruta capitonata in care sa nu va spargeti capetele cand va loviti de pereti.

      • Procurorii Parchetului General au decis clasarea dosarului format în urma unei plângeri penale ce vizează modul în care Klaus Iohannis a intrat în posesia a două imobile în Sibiu, au precizat, pentru Mediafax, oficialii PICCJ.
        Conform sursei citate, dosarul a fost clasat în baza articolului 16), litera i) din Codul de procedură penală.
        „Art. 16. Cazurile care împiedică punerea în mişcare şi exercitarea acţiunii penale: (i) există autoritate de lucru judecat”, potrivit Codului de procedură penală.
        Plângerea penală viza modul în care Carmen și Klaus Iohannis au intrat în posesia a două imobile din centrul Sibiului, în 1999.

    • Foarte frumos domnule Osiceanu. Mi-ati luat o mare responsabilitate de pe umeri. Chiar nu stiam cum sa-i explic fiului meu de 4 ani ce sa faca in viata. M-ati luminat.
      Cat am fugit de rahatul asta in care parintii spun copiilor: „fiule, sa inveti bine, sa ai un serviciu bun, sa nu iesi din vorba sefului, sa nu iesi in evidenta, sa ai bani de un concediu la mare, o data pe an…”. Mi-e sila de comentariul dumneavoastra. Se vede clar ca viitorul nu poate fi cladit cu astfel de indemnuri.
      Unde este in aceasta ecuatie „fi competitiv”? Invata si munceste pentru tine? De ce sa te plimbi intr-o Dacie cand poti sa te plimbi intr-un Maserati? De ce sa muncesti pentru altul cand poti sa muncesti pentru tine? Sa muncesti pentru altul 8 ore cand poti sa muncesti pentru tine cand vrei si cum vrei?
      Daca economia de piata s-ar reflecta in comentariul dv in acest moment am avea o caramida pusa in fata unui magazin de carne. O caramida care ne-ar tine „rand” cat noi am fi la coada la ulei.
      Economia de piata se bazeaza pe „cu cat muncesti mai mult, cu atat ai mai mult si mananci mai bine, traiesti mai bine”. Cand oamenii nu mai au nevoie de morcovii pe care ii produci si ii vinzi, te orientezi catre altceva… Produci si vinzi procesoare Intel.
      Uitati domnule Osiceanu ca Basescu a deschis granitele si a ridicat umilinta de pe umerii celor care statiea la coada sa-si ia o viza ca sa vada Parisul.
      Uitati ca Basescu a rezolvat o problema MAJORA introducand legea de 85%. 85% din venituri pentru mamele de cariera. Da domnule, in tara asta nu sunt numai iepuroaice care fac copii pentru cei 600 de lei acordati de stat.
      Va bucurati ca aveti un argument contra lui Basescu, ca a taiat salarii si pensii? Nci o problema. O sa taie si Ponta, dar nu cu 15-25% ci cu 35%. Din impozitul progresiv. Si asta o sa se intimple in casele celor care MUNCESC! Iar poporul nu mai este prost sa tina in spate lepre cu ajutoare sociale. De data asta o sa iasa in strada si o sa fa cam beleasca. Inclusiv SUEDIA, tara de 35 de ani social democrata, a inteles ca acest sistem este pagubos.
      Domnule Osiceanu, gantiti fraudulos si pentru astfel de gandire ar trebui introdusa o lege speciala.

      • Imi cer scuze domnului Mandruta si cititorilor pt. greselile de ortografie, dar nu am scris cu atentie. Am scris cu FURIE si NEPUTINTA in fata acestor COMUNISTI

      • PĂCAT CĂ NU SE POT DA LIKE-uri DIRECT PE COMENTARIU/II. SUPER ARTICOL, SUPER COMENTARII CONTRA ACESTU FLAGEL ROȘU. Nu pot să nu amintesc o afirmație a publicistului, cred că zic bine, CT Popescu „A spune că ne-am întors la 1990 e o eroare. Pentru că niciodată nu am plecat cu adevărat de acolo.” Am avut doar o impresie, asemenea vieții unui fluture, care poate fi o lecție de viată. Pentru mine, aceasta entitate reprezintă dovada clara ca in fiecare fiinţă vie exista un potențial care poate înflori daca este stimulat si daca posesorul acestui potențial merge in direcția creșterii, pe drumul natural al dezvoltării lui. Daca se abate de la acest drum, acest lucru are consecințe in viată lui, in sănătatea lui și a ceilalți, in dezvoltarea lui și a celorlalți. Dar, în pofida vieții lor scurte, fluturii pot realiza isprăvi uimitoare. Cred că suntem datori cu aceste isprăvi acum, nu peste o zi sau două. Și încă ceva: nu putem fi pedepsiți pentru că gândim, ci doar pentru ceea ce gândim, dar cu siguranță vom fi pedepsiți, într-un fel sau altul, pentru ceea ce nu am făcut după ce am gândit, văzut și trăit. Sper să mă înșel.

      • ptr Ioan: cand statul ia banii in avans prin CAS este obligat sa ii restituie ca si pensie la data respectiva!Ca si banca este obligat sa aibe acel minim de capital cu care se garanteaza functionarea insasi a bancii.Explicatiile acestea ale dvstra sunt naive si fac parte din propaganda Basescu de sustinere a acelor masuri ilegale de taiere, impozitare,neacordare,etc a pensiilor si ca sa se justifice acel enorm si criminal imprumut la FMI.Faceti va rog un calcul simplu care arata ca daca Basescu a marit CAS-ul la angajatii existenti care se adauga indexarea neacordata plus impozitul ilegal introdus pe pensie pentru toti pensionarii si a reusit sa sustina mai bine de 70%% din suma de plata per total ca pensii!!! Deci NU se justifica imprumutul la FMI facut ca sa il citez „pentru ca nu exista bani la plata pensiilor”!!

      • Domnule Paul Trasca a trecut ceva timp de la postarea dvstra si ce putem vedea cu totii? Ponta nu a taiat nimic din contra! Sistemul 85 despre care spuneati dvstra a produs un imens scandal! PSD a marit salariile medicilor impinsi sa plece din tara de politicile lui Basescu! PSD a marit pensiile si salariul minim! Deci timpul a aratat ca ati scris o prostie!

    • D-le Cezar, va pun o întrebare simpla! In ultimii 10 ani cine a fost majoritar in guvern, Parlament si alte instituții de genul?? Daca sunteți sincer cu dumneavoastra cand faceti aceasta analiza o sa vedeți ca multe chestii despre care vb dumneavoastra acolo nu intra direct in atribuțiile unui președinte, ci ale guvernului. Cine a fost guvernul majoritar in acești ani?? Va multumesc.

    • Tovarase, de ce nu reinfiintati PCR-ul? Vad ca sunteti un bun teoretician. Oare Iliescu de ce nu a cerut datoria de la nemti? Dar tezaurul de la rusi? Daca revenea tezaurul la noi, nu se mai „taiau pensii”. Dar oare de ce Iliescu a redat aurul tiganilor, aur adunat prin furt, iar pe tarani i-a trimis in instante sa-si recupereze pamanturile? Tovarase Osiceanu, sunteti penibil. Mi-e rusine ca vorbim aceeasi limba.

      • am vazut ca acolo pe link-ul dat de dvstra aratati CV-ul meu! Multumesc frumos Felix!

    • Voi, pupincuristii psd-isti, nu stiti decat sa spalati creierul bietilor pensionari ca Basescu le-a taiat pensiile. De ce nu le explicati si motivele ? Guvernarea dezastroasa a lui Tariceanu de dinaintea guvernului Boc, care a marit numarul bugetarilor cu aproximativ 600.000 de oameni si le-a marit salariile doar sa ramana ei la putere si sa fure linistiti.
      Basescu le-a stat ca un os in gat si de aici atata ura impotriva lui.

    • draga cezar, prefer sa il votez pe iohannis si sa sper la o schimbare in bine, decat sa il votez pe ponta si sa stiu sigur ce se va intampla.
      prosti au fost cei din guvernul Boc pentru ca au impozitat -nu taiat, pesedistule! – pensii mai mari de o suma, pentru ca au taiat pensii speciale (asa ceva eu nu as da deloc, cu ce e mai „special” un pensionar fata de altul???), pentru ca au taiat la bugetari 25% (bugetari care s-au dublat ca numar multumita lui Tariceanu, probabil daca dadeau jumatate afara nu trebuiau sa taie). Spun prosti au fost, pentru ca daca nu o faceau, acum nu ati fi avut voi pesedeii bani de pomeni, de micsorat CAS, de pus tva 9% la paine (vax albina), te tinut ziua tovarasului Ponta pe stadion, de mituit profesorii cu 150 de euro. Iar cu Chisinaul, mai lasati-ma cu fariseisme din astea…. toti urlati in gura mare ca vor ungurii Ardealul, dar faptul ca va amestecati in treaba altui stat suveran si independent nu vedeti, nu? va spun eu ca moldovenilor le trebuie cetatenia romana nu din iubire de neam si popor, ci pentru ca sa ajunga in tarile UE mai din vest, nu la noi. Iar Cernauti este in Ucraina. Unde chiar daca esti roman, este ILEGAL sa ai alta cetatenie decat cea ucraineana. Mai pe intelesul tau, nu sunt cetateni romani deci nu pot vota.
      In schimb sa te pupi pe gura cu Vadim si DD dupa ce ti-au spurcat tot neamul chiar trebuie sa fi mare om, mare caracter. M-am saturat de comunisti, in toate formele lor. Va doresc moarte in chinuri, cum ati dorit si voi altora, la Canal, la Sighet, la Bumbesti-Livezeni, Gherla etc….

      • Dnul Mandruta am vazut ca a sters comentariul meu pentru dvstra dle Andrei! Nu de alta dar cu asa urari de bine vedem cu totii ce inseamna lipsa de educatie si de respect! In rest faptul ca moldovenii si ceilalti romani din Cernauti au fost asupriti, batuti, deportati,etc ptr dvstra nu conteaza! Urat caracter aveti stimate domn!

      • A trecut ceva timp si sa vedem cine a avut dreptate! Am vazut ca habar nu aveti ce cum si cine a fact insasi pensia! Era un neamt! Nu, nu, nu Alzheimer! Otto von Bismarck!

    • Domnule Cezar
      Va multumesc pt explicatiile date…in sfarsit citesc ceva concret si adevarat….si eu am trait pe timpul comunistilor si intradevar am plecat din tara pt un trai mei bun dar in opinia mea timpurile ce le traim acum clar nu se compara cu ce a fost atunci .Atunci ne doream libertate si libertatea de a vorbi liber, mancare pe masa si caldura in casa…acum avem aceste lucruri….chiar daca unii au mai mult si altii mai putin dar LE AVEM cum poate toata lumea sa uite asta…eu sunt uimita de sustinerea care o are Basescu si la ora aceasta nu se poate sa uiti asa de repede raul care l-a facut in acesti ani oribili prin care am trecut cu totii.Parca le-a luat mintile cineva …este incredibil.Cum poti sa uiti ca ti s-au taiat pensia sau salarul….cum poti sa uiti ca ne-a bagat in datorii pe noi si pe urmatoarele generatii…cum poti sa spui ca acest personaj este bun pt noi cand EL A FOST SI PRESEDINTE SI PRIM MINISTRU in toti acesti ani si pe plan extern a fost bun pt ca a vandut tot ce a mai fost de vanzare pt interesele lui personale ….a calcat peste nou cu buldozerul si ne-a sfidat in cea mai oribila maniera.Sunt de-a dreptul uimita de limbajul oamenilor si de ura pe care o poarta.Asta ne-a invatat Basescu…sa ne uram sa ne certam…pt cine? Pt el ..parca-l vad stand un fotoliu si razand de ce a reusit sa faca cu un popor de oameni frumosi i destepti.A facut din noi oameni rai ,uraciosi, si cel mai grav analfabeti.Sper din tot sufletul ca noul conducator sa incerce sa ne adune si sa ne uneasca …stiu ca v-a avea muuult de lucru si v-a dura foarte mult dar trebuie inceput deundeva pt ca asa nu mai merge.Va multumesc inca o data pt cuvintele pe care le-ati scris.

      • Într-adevăr*. Eu voi, tu vei, el/ea va, noi vom, voi veți, ei vor + Verb la Infinitiv (avea, dura). Am comentat fără ură sau cinism, strict în scop educativ.

    • Cezar,ai uitat sa spui esentialul : PSD si Ponta au dat cateva lucruri marunte inapoi (ca grosul si -l impart intre ei ) din sumedenia de taxe cu care ne-au sufocat. Cat despre vinovatii pt starea in care am ajuns cu totii , primii care au inceput jaful au fost pesedistii (vezi-l pe Adrian Nastase ,neasemuitul…puscarias…si pe cei,multi,care-l vor urma curand) si gasca lui Basescu a continuat…Il creditam pe Iohannis cu speranta intr-o schimbare in bine ,are alura unui om asezat ,cu bun simt, cu bune maniere , cu niste realizari vizibile ,nu povestite…si ce e mai important ,nu pare a avea vreo „datorie” fata de mafiotii astia. Asta e un lucru care mie ,personal,imi da sperante .Si afirmatia „prefer sa pierd,decat sa fiu marlan” spune multe despre un om. Cum poti prefera un derbedeu scolit pe sarite/furate , care se bazeaza pe voturile celor mai saraci cu duhul ca sa parvina,el,ca ;persoana ? Putin ii pasa lui de popor…lui si gastii lui, ca-s multi „la masa…Fii sigur ca dupa o baie de multime arunca repede hainele de pe el si se dezinfecteaza bine…asta pt ca face parte din popor,nu ?! .si moare de grija lui ,a poporului,zic…

      • Asa este. Mai trebuie votat si omul, nu partidul. Cat despre Ponta, are asteptari doar de la pleava tarii, de la smecheri si tupeisti, nu de la persoanele cu, caracter. Asta a aratat si in confruntarile televizate: ca este nepoliticos, tupeist etc. Daca a vorbit mai mult si s-a bagat peste Iohannis nu inseamna ca a vorbit si bine. Si daca Iohannis nu l-a intrerupt nu inseamna ca nu avea habar sau replica, inseamna ca a avut bun simt si caracter. Sper sa incepem saptamana cu speranta in mai bine…

      • Nu sunt membru, simpatizant sau activist in vreun partid! Dar haideti sa vedem impreuna acum dupa ce a trecut ceva timp de la postarile noastre ce s-a intamplat. PSD a dat pensiile inapoi, a marit salariul minim, a redux TVA, a marit salariile medicilor si si nu au mai plecat din tara, a redeschis spitalele inchise de Basescu, a redus datoria externe etc

      • E incorect sa spui ca nu esti simpatizant. Esti pesedist cap-coada, de multi ani. Cum naiba sa nu fii simpatizant? Un pic de onestitate nu strica… wait! Am uitat, la PSD nu se practica!

    • Ar trebui sa facem in Romania o rezervatie pentru Dl Cezar Osiceanu si toti nostalgicii comunismului – unde sa se bucure de libertatea comunista, sa traiasca sub legi comuniste, economie comunista, venituri comuniste, politie comunista, cu Securitate si inchisori pt dizidenti – si din care sa nu poata iesi decit cu pasaport.

    • Si Basescu ce? Nu e comunist de-al vostru? Doar pentru ca s-a certat pentru ciolan cu mafia PSD-ista nu inseamna ca e anti-comunist. Ai spune-mi in ce partid s-a inscris anti-comunistul Basescu imediat dupa revolutie? Proba ajutatoare: in FSN!!!

    • Cred ca esti cu totul gresit…nu merita sa-ti mai amintesc ce presedinte a fost Basescu si cum a intrat in istorie cu lupta impotriva coruptiei, da au fost sacrificii facute pantru a iesi din criza… Intrebarea mea este.. Esti retard sau cu rude in PSD cum sunteti toate javrele comuniste care va aparati functiile sau va e frica de puscarie? Daca esti corect si nu esti hot sau comunist voteaza Iohannis, Dumnezeul nu este al hotilor care votati acum cu PSD-ul, toti o sa primiti ce meritati!!!!!

      • Care criza domnule gabi? Ca Basescu a iesit singur si a spus public ca Romania NU este in criza! Care lupta contra coruptiei ca vad ca Pinalti, etc sunt cu bratari la maini pe la DNA! Si asta ca sunt trimisi de catre adversarii lui politici nu de el !

    • Draga tovarase ,Cezar….,sunt curios ce ai facut tu pe vremea lui Ceausescu,presupun ca traiai foarte bine,ca mama ta nu au fost obligata sa faca vreun avort ,ilegal,ca altfel nu aveam placerea sa fii aici.Pacat….

      • Draga domnule Daniel estev evident citind comentariul tau ca tu ai fost cauza legalizarii avorturilor in Romania!Ca sa nu zic de nenesitatea acelor teste de sarcina! Pot sa iti spun ca traiam rezonabil, munceam mult si periculos – inca de la 16 ani am fost angajat – si aveam si casa si masina proprietate personala realizate din MUNCA!

    • Ba da, propaganda Dl Osiceanu merita atributul de „jegoasa”, daca in ea isi gaseste locul nostalgia comunista. Bine, domnule Osiceanu, ca pt taberele dvs. gratuite, Palatul Pionierilor, o camaruta primita gratis intr-un apartament impartit la 10 familii, bunicii si parintii mei, si alte rude au trebuit sa sufere ororile comunismului, sa fie batuti in beciurile Securitatii, sa nu poate face o facultate din aceea gratis fiindca li s-a interzis, sa nu poata munci unde si ce au dorit, sa devina paranoici si sa ramana asa muuult timp chiar si dupa revolutie, mereu uitandu-se peste umar si intrabendu-se cine ii spioneaza!
      Va simtiti bine stiind ca v-ati dus fain frumos in tabere gratis, si ati colindat toata tara, ati primit totul gratis, dar pt asta altii au fost persecutati, inchisi, batuti, omorati?! Faptul ca majoritatea a „primit”, face mai dulce infernul pe care l-au trait altii? Eu una nu as putea dormi linistita stiind ca eu stau confortabil, insa alti frati ai mei, romani, sunt tratati ca animalele! Asta e nostalgie? Nu, e jeg!
      Eu m-am bucurat de tot ce ati spus mai sus, insa dupa comunism, ca parintii mei au citit si au muncit, si au reusit sa ma trimita si in tabere, si la scoli, si sa colind tara-n lung si lat, si la clubul copiilor, si in alte tari; au reusit sa-si cumpere casa, cu banii lor, si tot ce le-a mai trebuit, fara sa li se dea nimic gratis, si nu au fost bogati niciodata, dimpotriva. SI chiar daca nu ar fi putut sa-mi ofere toate astea, as fi preferat sa nu le am daca a le avea ar insemna suferinta altora!
      ZIceati sa nu uitam mizeriile facute de administratiile anterioare? Atunci sa nu uitam nici jegul comunist!
      Dar vedeti, domnule Osiceanu, pana nu scapam de cei cu gandirea dumneavoastra, care s-au bucurat de gratuitatile comunismului si care privesc cu nostalgie in trecutul glorios, nu o sa se schimbe absolut nimic in tara noastra. Nici cu Basescu, nici cu Ponta, nici cu Iohannis, nici cu insusi Vlad Tepes!

      • Dudie Romina imi pare rau ca jegul este atat de vizibil in educatia si raspunsul dvstra!Eu am apreciat lucrurie bune din acea perioada in comparatie cu cele rele din aceasta perioada!Inteleg ca nu dormiti deloc confortabil gandindu-va ca sarmanii pensionari care pot fi chiar si parintii dvstra dupa o viata de munca trebuie sa suporte furturile lui Basescu din pensiile lor, sa nu poata sa isi cumpere medicamentele atat de scumpe azi, sa nu poata merge la tratement si bai pentru ca fie nu mai exista acele statiuni fie nu mai au cu ce plati,etc
        Dvstra habar nu aveti ca acea istorie cu camera in plus in apartementelecomune a fost rezultatul razboiului.Si parintii mei au stat la inceput asa dar apoi au muncit si si-au cumparat casa lor.Intre timp este drept ca au aparut si cartierele de blocuri in care romanii primeau repartitii gratuite. Azi cati tineri mai primesc case de la stat gratuit? Imi pare rau sa va spun ca aveti un nume de scena a la Vali Vijelie, Adi Minune, Elvis Romani samd care arata exact nivelul si conditia dvstra umana si educationala

    • Stimate Osiceanu, ai cam dat-o in bara cu acest comantariu. De Mandruta stiam ca este jurnalist si inca unul destul de bun, dar pe dumneata dupa nume, nu te cunosc. Comunistii, de cand au venit la putere, au decimat toata intelectualimea, de la invatatorul si preotul satului pana la istorici, proferori, filosofi, magistrati etc… . Oameni cu principii si valori autentice si sanatoase, au fost trimisi in puscarii, pentru motive ridicole prin simulacre de procese, au fost ridiculizati si denigrati miseleste, astfel ca ceilalti oameni sa-si piarda increderea in ei. Au pus in locul lor oameni usor de manipulat, fara o educatie sanatoasa, fara principii propii si fara caracter. I-au scolit rapid si insuficient pentru ca trebuia sa se formze noua societate socialista. Au pus in functii, tot felul de oameni, unii provenind direct de la coada vacii, i-au facut securisti, militeni, magistrati, activisti, secretari de partid, etc…. Aveau nevoie de astfel de oameni pentru a pune in aplicare toate atrocitatile pe care le-au facut, pentru a indobitocii populatia, prin demagogie, prin minciuna. Acei oameni au preluat puterea si dupa 89, prin diverse metode (partide politice, cuponiada, mineriada, manipularea maselor pe care o fac si acum). Din nefericire acei oameni si urmasii lor, ne conduc si acum cu aceias mentalitate dezvoltata de scoala comunista. Intamplarea se face ca au ramas mai comasati intr-un partid, restul s-au mai imprastiat si prin alte partide. Din anii 90, treptat acesti oameni ne-au furat cacila, apoi au inceput sa si-o fure unul altuia, iar de aproximativ 5 ani au inceput sa-si fure caciula singuri. Cred ca acum in al-xi-lea ceas ar trebui sa-si i-a averile stranse si sa iasa de pe scena politica. E timpul sa lase loc ca sa se dezvolte o noua generatie de politicieni mai patrioti, mai responsabilim, capabili sa ne redea constiinta colectiva si identitatea nationala.
      Avem nevoie ca sa avem incredere in conducatorii nostrii, in politicieni, iar cu politicienii acestia compromisi nu avem nici-o sansa. Asta ar rezolva inclusiv problema colectarii taxelor la bugetul de stat, pentru ca oamenii vor sti ca banii aceaia nu vor mai fi furati asa pe fata si ii vor regasii intr-un invatamant mai bun, in sanatate, in infrastructure, in serviciile oferite de institutiile statului.
      Imi pare rau pentru Mandruta pentru ca familia lui a suferit din cauza acestor oameni de care am povestit si eu il inteleg perfect atunci cand afirma ca nu trebuie sa-i spuna mamei sale cu cine sa voteze. Am tot respectul pentru oameni ca ei, care sunt capabili de a discearne, de a gandi singuri.
      O seara buna!

      • Stimate domnule Stefan grigore de ce credeti ca am dat-o in bara cu comentariul meu devreme ce este dovada onora dintre afirmatiile dvstra de mai sus? Am si eu o intrebare cine a modificat legea retrocedarilor care a permis sa fie retrocedate spatiile de cultura-muzee,scoli,etc sau destinate sanatatii-spitale,policlinici? Pentru ca sa au fost retrocedate muzeul,Brukental si restul din Sibiu nu?
        In alta ordine de idei intradevar politicienii de pana azi sunt in majoritatea lor proveniti din esaloanele 2 si 3 ale fostului PCR. Razvan Ungureanu a fost presedintele organizatiei UTC la nivel national daca nu ma insel si el este azi in conducerea ACL! Exemplele pot continua in ambele tabere ca sa fiu corect!Dar realitatile de azi sunt altele si unele dintre ele sunt sintetizate in mesajul dvstra. In comunism erau la inceput criterii de origine in selectarea si promovarea cadrelor azi sunt criterii materiale.Stim ca inainte de 49 saracii nu puteau face carte si multi copii destepti s-au pierdut asa dupa cum dupa 49 multi intelectuali au fost eliminati din cauza orientarilor lor politice.Intelectualii de azi sunt in majoritatea lor nascuti, crescuti si formati inainte de 89 asa ca nu este cazul sa aratam o stare de duplicitate formala la ei ca se vede singura. intelectualii care au si reusit dupa 89 dpdv material acum injura mai vartos regimul in care s-au format gratuit- multi dintre ei daca te uiti la originile lor si starea materiala a parintilor lor si o raportezi la costul educatiei din ziua de azi nu treceau de scoala primara din lipsa de resurse financiare efective!
        Mesajul meu stimate domn era unul de context pentru ca este greu sa ai o asemenea istorie familiala in spate ca a dnului Mandruta dar sa negi o evidenta pe care eu am aratat-o doar de dragul unei patimi de moment nu arata prea multe lucruri bune despre tine! Ce ar putea sa spuna de exemplu Victor Naghi – omul care a creat ARO in cazul lui? Ca a fost copil sarman si cu parinti saraci care nu l-au putut tine la scoala decat 7 clase in capitalism si sa ajunga strungar.Venirea comunistilor i-a permis sa ajunga directorul unei fabrici care facea IMS-urile rusesti. El l-a convins pe Ceausescu sa faca ARO o masina noua de la cap la coada, el a facut acel poligon de incercari pe care veneau toti fabricantii din lume sa isi incerce masinile, el a construit reteaua de vanzari in toata lumea, el l-a pacalit pe Ceausescu spunandu-i ca face un liceu si o scoala profesionala din banii ceruti si facut o facultate de profil excelenta la Campulung,etc. Si apoi s-a retras demn din acea functie cand a simtit ca trebuie sa lase locul unora mai tineri dar mai ales avand ceva imens de bine realizat.S-a retras din toate functiile lui director general, etc preferand sa ajunga in Bucuresti acasa la batranete consilier la o cooperativa mestesugareasca. Si toata viata lui a spus asa:
        „dialogul fratilor rezolva totul nu pumnul in masa sau in gura!”
        ” Nu te certa azi cu cel care maine poate va sta langa tine in transee!” „Nu iti vinde prietenul azi ca maine sigur se afla !”
        „De la cucerirea Daciei de catre romani noi romanii avem doar mentalitate de supravietuitor pentru ca altfel dispaream de aici! De aceea ne-am vandut conducatorii in atatea cazuri: Horea,Avram Iancu, Ioan Voda cel Cumplit, Cuza, etc”
        „negarea realitatii este cea mai mare greseala pentru ca ea aduce cu ea minciuna, ura,razbunarea si cam tot ce este mai urat in om!”
        Si sa nu uitam ca era comunist ilegalist si a promovat preluarea unora dintre metodele capitaliste de lucru in fabrica care a fost una dintre emblemele Romaniei. Emblema distrusa de cine oare?
        Asa ca dle Stefan Grigore cam greu si pentru noi sa avem incredere in cineva care a facut atat de mult rau cu pensiile,cu CAS-ul cu TVA-ul, etc dar mai ales care a produs atata ura si invrajbire intre romani ca acest Basescu si PDL-ul lui!

      • Asa este, omul sfinteste locul! Omul a sfintit locul si inainte de 1989 si il sfinteste si acum. Sunt familii intregi cu 1600 lei pe luna, cu doi copii, care ISI PERMIT sa cumpere o bucatica de carne, sa ofere ce este necesar copiilor sau sa mearga chiar si la munte. Si uneori ma intreb cum pot? Cam la fel cum puteau si parintii nostri in ’85: stau in frig ca sa faca economie, cumpara carne doar o data pe saptamana, fac economie la apa, la curent, nu au telefoane mobile sau cablu TV cu 100 de canale si, cu noroc, au pe cineva la tara ca sa ii mai ajute cu mancare.
        Acesta era modul in care se descurcau parintii nostri si puteau sa mearga la mare. Dar acum, daca nu avem libertatea sa ne cumparam 3 paini sau o sticla de ulei, daca stam pe intuneric 30 de minute, imediat luam masuri, sunam la deranjamente, OPC… dar uitam ca aceasta era normalitatea, in acele vremuri bune…
        Vrem o asanumita normalitate doar la beneficii (apartament de la stat, loc de munca asigurat, posibilitatea de a merge la mare sau la munte), dar fara a mai accepta si lipsurile.

        Dar mai presus de orice, uitam ca pentru toate discutiile pe care le purtam noi acum, pe acest blog, pentru discutiile care s-au purtat pe facebook, in vremurile de aur trebuia sa te astepti ca a doua zi sa vina cineva la usa sa te ia pe tine, familia ta si… posibil sa te faca disparut.

        Nici o iluzie de bunastare, data de apartamentul de la stat sau de un loc de munca sigur, nu poate justifica sau inlatura frica de a vorbi liber sau gandul ca nu stii daca a doua zi te intorci acasa sau mergi la Canal…

      • BRAVO Loredana!Ai pus punctul pe i! Pentru asta am facut toata schimbarea in 89, ca sa putem vorbi liber pentru ca in rest prea multe nu difera dupa cum arati tu! Intradevar omul sfinteste locul in orice sistem.De aceea trebuie sa fii corect si sa apreciezi ce este bun in fiecare sistem dar sa arati si ce este rau fara partizanat. Nu este corect sa acuzi aiurea pe cineva care iti arata aceste lucruri fara patima ci la obiect si mai ales sa folosesti limbajul unora dintre interlocutorii de aici. Eu militez pentru corectitudine si adevar indiferent de opiniile politice ale fiecaruia si mai ales pentru DIALOG!Doar prin dialog se poate insanatosi viata noastra comuna pentru ca in cei 10 ani Basescu a reusit sa faca din noi romanii, oameni nepatimasi in politica in general, sa ne stricam prieteniile, sa ne injuram ca la usa cortului, etc . Pana la urma votul este arma fiecaruia si nu poti influenta alegerea si optiunea fiecaruia cu astfel de manifestari de prost gust, lipsa de bun simt si educatie.
        Inca odata FELICITARI Loredana!

  2. Imecilii spun ca s-a taiat pensia. Cnad dreaq s-a taiat pensia? NU s-a taiat pensia. In lume toate veniturile sunt impozitate. neo comunistii trebuie sa plateasca in frunte cu ponta si terminand cu ultimul pe lista, cu voia dvs, iliescu.,

    • dna/dra/dle cu nume de produs de larg consum – eugeni(a) imi pare rau sa vad cat de imbecili pot fi unii care scriu fara sa se informeze in prealabil!Cautati pe net si gasiti cele ce doriti in forma originala si apoi reveniti!In plus daca dnul Mandruta vad ca a tot sters comentariile mele va rog sa imi spuneti daca statul da dobanda ptr sumele retinute la CAS pe durata incasarii lor ca s apoata cere impozitarea pensiilor si apoi mai vorbim! este plina sfera internetului de sfertodocti ascunsi dupa nic-uri care sunt imbecili ca s ava citez!

  3. Eu personal cred ca un imbecil precum Ponta ar fi mai bun pentru o functie înalta întrucât e influentabil de catre strada si societatea civilă. Mafia PSD-ista s-ar putea distruge tocmai prin promovarea acestei nulități lașe care s-ar putea sa-și trădeze tovarășii daca așa va crede ca da bine la mase.

  4. pe mine ma suna bunicul doar ca sa se asigure ca nu voi vota cu Ponta, iar eu il asigur ca nici eu nici prietenii mei nu voteaza rosu.

      • toti oamenii in varsta, cu venituri de cacat cum stim, au pus botul la asta cu taiatul pensiei. Si asa se tarasc de pe o zi pe alta, ii inspaimanta acest lucru, nu vor sa creada ca nu e adevarat. Haide sa ne respectam batranii, si sa mergem MAI MULTI la vot in turul doi, ca sa il putem invinge pe mickey mouse….

      • Dle Tudorache de ce considerati ca cei in varsta au creierul spalat de antene? care este varsta de la care se inscrie aceasta categorie pentru dvstra? Dvstra puteti argumenta contra acestor realitati exprimate de mine mai sus: impozitarea ilegala a pensiilor, refuzul ilegal al acordarii indexarilor pensiilor, taierea pensiilor, marirea CAS si TVA, etc facute de Basescu? Aveti parinti pensionari? Cunoasteti un pic de economie si legislatie?Eu recunosc ca am cam 20 de minute medie maxima pe zi de folosit televizorul ocazie cu care fac scrolling pe toate posturile si atat! Deci nu sunt in esantionul celor care privesc un anume post doar, privesc mult, etc dar din pacate ca si lider sindical, ca si copil al unor parinti carora li s-a facut aceste nedreptati, ca si platitor aproape dublu de CAS fata de dvstra sau restul categoriilor de angajati din Romania,etc am responsabilitati si trebuie sa iau masuri impotriva celor ce au facut aceste ilegalitati si furturi pe fata!
        Ok azi voturile s-au dat se stie cine a castigat, dar faptele raman si trebuie sa facem cu toti in asa fel incat vinovatii sa plateasca pentru raul facut! Sunteti de acord dle Tudorache?

  5. am dat Like, in semn de unitate. Inteleg ce ati trait. As dori sa va scriu mult, sa va impartasesc si eu prin ce am trecut, chiar daca mult mai putin am suferit. Linia nedreptatii si a opresiunii continua si astazi. Laolalta cu linia indiferentei.

  6. Ce incearca domnul Lucian sa va spuna este ca schimbarea nu vine intr-o zi si nu vine prin schimbarea presedintelui, schimbarea trebuie sa vina de la noi, cetatenii acestei tari, nu va mai lasati manipulati de media, biserica si societate,invatati sa va formati propria intelegere despre ce se intampla in jurul vostru, nu va mai lasati vanduti pentru bani si faima, lucruri pe care o sa vedeti mai tarziu ca nu sunt atat de importante in viata precum iubirea si familia.
    Viata este un camp de lupta asa ca intariti-va mintea si spiritul,invatati sa daruiti iubire si intelegere, nu pumni si injuraturi.
    Respect pentru mesaj si curajul dovedit.

  7. Mama are 73 de ani şi o mulţime de boli. Pensia de 350 de lei nu-i ajunge nici pentru medicamente. Deseori zice:- De n-aţi fi voi… …
    Azi mi-a spus: „Mâine merg la vot. Poate scăpăm de comunişti”.
    Şi e o femeie simplă de la ţară.

    • Dle Andrei spuneti ca are 73 de ani si este o femeie simpla de la tara dar uitati cateva lucruri sa spuneti: ca are aceasta pensie datorita sistemului capitalist, ca nu mai are tot din cauza acestui sistem capitalist biltele gratuite la tratament, facilitatile medicale gratuite, etc pe care sistemul comunist i le-a dat si la care ea a cotizat,din banii ei de cotizatie si impozite s-au construit acele statiuni si baze medicale,etc care au fost vandute de capitalism sau distruse de aceesi reprezentanti ai sistemului capitalist.
      A ataca azi un partid de stanga pentru ceea ce a adus un sistem de dreapta in dauna oamenilor inseamna infantilism mental!
      Azi voturile s-au dat, a castigat cine a castigat dar ce facem cu realitatea exprimata de dvstra? Pentru ca doar Basescu i-a taiat mamei dvstra indexarea pensiei anuale, el a impozitat pensia mamei dvstra, el a taiat cresterea pensiei mamei dvstra, el a marit CAS-ul ptr dvstra, daca lucrati, si el marit TVA-ul la acel astronomic procent,etc
      Credeti ca aveti solutii pentru aceste masuri ilegale? va rog sa le expuneti si daca puteti sa le si argumentati!

  8. Daca acel pilot de mai sus avea un tata in puscarie, acum pilota un tractor, cel mult. Ceea ce ti s-a dat pe vremea impuscata sau pe vremea de dupa, s-a luat de la altii, pe care tu ii ignori si dispretuiesti, ceea ce vei merita si tu pe viitor, sper. Mizeriile umane in general merita mizerie umana intr-un final, logodeala la 60 de ani … pilot submediocru …

    • Sarmane transpirat ptr ca pilot Nu esti, eu si colegii mei tinem in spate pe pre multi ca tine si ar trebui sa ne fii recunoscatori.Noi platim aproape dublu CAs daca stii ce este acest lucru fata de tine care oricum pari a fi un biet transpirat de fuga de munca si atat! cat despre varsta si logodeala stai linistit nu am 60 de ani ci doar 50! Mediocritatea vietii tale rezida si din faptul ca te ascunzi ca un vierme sub un nick oarecare!

  9. Provestea asta am trăit-o, din nefericire, multi dintre noi. De aceea ne aflam la mii de km de tara, azi. Eu personal am sentimentul, chiar daca am fost copil in perioada comunista, ca fug de sărăcie de 13 ani. Am de toate, o viata frumoasa, fara neajunsuri, ceea ce imi permite sa imi ajut părinții ramasi in România, trăiesc intr-o tara si cultura care este la pol opus de România. Danemarca. Si totusi ma urmărește întunericul acelor vremuri. Si nu m-ar urmări, sunt sigura, daca nu ar trebui sa sufăr pentru Umilința prin care trec părinții mei in România, pentru aceleași neajunsuri doar cu alt chip, pentru lacrimile lor vărsate in spitale ca nu au bani de mita sau de medicamentele care lipsesc cu desavarsire…si pentru multe altele. Este adevărat, D-le Lucian, nici eu nu trebuie sa le spun părinților mei cu cine sa voteze. O sa le spună Suferința si lacrimile, facturile fara limita care in permanenta zac pe un raft in bucătărie, visul de a mai trai intr-o Românie in care eu o sa ma întorc sa contribui si sa le alin bătrânețea…..si multe altele. Si intr-adevăr, oamenii trebuie sa se schimbe si nu politica…pentru ca noi avem puterea sa schimbam politica… Va doresc success!

  10. Bunicul meu a murit anul acesta. A fost țărănist până la 92 de ani. Nu mi-a povestit prigoana aniilor roșii niciodată sau poate eu nu am insistat. La Revoluție asculta cu urechea lipită de un radio cu baterii și ne-a zis noua , celor 9 nepoți, doar „Porcu a fugit!” .În amintirea lui, eu, chiar cu un salar tăiat și fără sporul de calculator( pe care îl merit pentru faptul că lucrez în clasă cu 16 calculatoare), lupt zi de zi , pe strada, să conving oamenii. Mai ales că, în orașul meu, bate primarul și directoarea școlii din picior: „Trebuie să câștige Ponta!”

    • Felicitari pentru optiune, dar nu meriti niciun spor si aberatia aia nu ar trebui sa existe. Un salariu decent, DA. Este altceva si asta ar trebui cerut.
      Ce e aia „spor”? Cand te-ai angajat nu stiai ce presupune jobul? E ca si cum toti cei care lucreaza la birou, in societati private, ar trebui sa ceara un spor pentru lucrul pe care s-au angajat sa-l faca – lucrul cu un calculator. E ca sporul de rusine pentru gunoieri. Zici ca s-au angajat pictori si au aflat dupa aia ce inseamna gunoier.

      Sporurile ar trebui sa existe doar in cazuri de detasare _temporara_ in pozitii care presupun altceva (riscuri, etc) fata de cea in care ai fost angajat. A inceput sa se abuzeze de sporuri si s-a pervertit aceasta notiune pentru a se pacali institutiile si indicatorii economici. Fondul de salarii a ramas acelasi (sic) dar a aparut in schimb cel de prime/sporuri/etc.

    • Asta e ceva nou pentru mine… Exista cineva care merita „spor de calculator”. Ca aparatul ala iti face ce? Iti sufla fum in nas? Te loveste cu raze gama?
      Interesant ca celor care chiar lucreaza efectiv in fata calculatorului 10 ore pe zi si lasa cateva multe milioane lunar pe schema de CAS si impozite nu l-i se cuvine fita asta de bugetar…

  11. Suntem saraciti in suflet, in gandire, in buzunare, de multi, multi ani…..aproape ca devine trasatura genetica a romanului aceasta suferinta si saracie.
    Personal, eu am fost mereu saraca, ca si mama ta am facut. Am lasat copiii sa manance inainte si ma asezam la masa daca mai ramanea, spunanad la fel, nu mi-e foame sau nu mi-e pofta. Am facut scoli peste scoli, am suferit dictatura si limitele unor profesori, care nu vedeau mai departe decat ce spuneau ei. Acum lucrez intr-un sistem din care nu am satisfactii si nu am cum sa mai am speranta ca va fi bine. imi indrum copiii sa plece din tara pentru ca stiu ca aici sunt in pericol.

  12. Alexis de Tocqueville, renumitul diplomat francez, spunea că o revoluție este împlinită doar atunci când elitele vechi au fost complet schimbate cu elitele noi. Se observă cu ochiul liber că la noi în domeniile importante nu s-a întâmplat asta: în cultură (la Academia Română), în justiție (la Înalta Curte și la CSM), în medicină, în învățământ (vezi senatele marilor universități și ARACIS-ul unde membri din conducere și nu numai sunt absolvenți de facultăți obscure și subperformante, dar membri în partidele la putere sau ”pupilii” foștilor nomenclaturiști – ei sunt chemați să certifice calitatea în învățământ… hilar, nu?), în sport (vezi câteva federații din sporturile mai reprezentative și să nu uităm de fotbal unde am avut cel mai longeviv președinte din lume…peste 24 de ani de domnie; de Mitică de la Ligă nici nu mai merită să pomenim, dar ai înțeles unde bat) stăpânesc și decid discreționar la vârf cam aceeași oameni din ”89-90.
    Despre politică nu cred că mai este cazul să mai discutăm.

    http://mnmlistro.blogspot.ro/2014/10/da-hotarat-conflictului-intre-generatii.html

    Cu continuare…

  13. Am simtit o durere profunda citind aceasta marturisire…Tatal meu este nascut in 1941…din familie de chiaburi.Atunci cand a venit nationalizarea au pierdut tot!Nu ne-a povestit niciodata in copilarie prin ce au trecut….nu erau discutii foarte politice la noi in casa…..de frica…..dar,ascultam Europa Libera in fiecare seara si ne intelegeam din priviri,chiar daca eram doar niste copii….Sunt cu 10 ani mai mica decat dumneavoastra,dar am trait din plin era comunista….am inghetat nopti intregi la cozi…..sorei mele nascuta in 1987 abia reuseam sa-i procuram lapte praf……veneam la Bucuresti,unde avea mama o matusa,pt ca acolo se mai gasea cate ceva….Tata a stat in puscarie 13 ani si jumatate nevinovat…poate de aceea nu ne-a povestit niciodata!A stat in celula cu medici,avocati,economisti,preoti….dar toate astea dumneavoastra,noi,le stim….Acum este singur,are 73 de ani si noi ,fetele lui suntem in Norvegia…..acasa,aproape jumatate din Romania este rosie…….noi suntem la 1600 de km distanta de la singura sectie de vot din Oslo…1600 de km doar dus…Aici traiesc in jur de 300 de cetateni romani….in Norvegia in jur de 15.000 din care vor vota putini….simt o mare dezamagire si sufar pt ca am ales sa traiesc aici doar pt cativa ani…o sa am unde sa ma intorc?Va imbratisez cu multa caldura!Tunde.

    • Draga doamna/domnisoara acel autor este doar un cretin sadea cu scuzele de rigoare pentru expresia folosita!Dovezile sun clare asa ca nu mai ma obosesc sa repet ce am scris devreme ce cineva sterge postarile mele ca sa poata sa isi faca „imagine”!
      Pensiile au fost furate in direct al tv prin trecerea prin furt, in parlament, de catre Roberta Anastase a legii pensiilor!Cum pensiile speciale au fost eliminate atunci dar Basescu le-a dat inapoi magistratilor doar aceste pensii si asta pe blat pentru ca sa ii fidelizeze ptr el si PDL-ului nu mai are rost sa discutam in continuare!

  14. Esti fratele meu! Povestea mamei tale e si a mamei mele, drama bunicului tau a foat si a bunicului meu, doar ca n-a facut puscarie, dar a trebuit sa platesca crunt pentru ca, la un moment dat, a jurat pe drapel, in fata Regelui! Batrane, jos palaria, sper sa fie cat mai multi care pot citi printre randuri si sa-si ia un moment de gandire. Multa bafta cu ceea ce faceti la Gandul, de peste gard se vede minunat! Noi oricum stim cum sa folosim stampila maine. 🙂

  15. Dl. Mandruta, pentru noi cei care avem un trecut asemanator cu al dumneavoastra (sau nici macar la fel de ‘grav’), alegerea pentru dreapta este cum nu se poate mai evidenta. Si daca ne uitam la campania pe care si-au construit-o anul acesta PSD, vedem aceeasi ura pentru o parere gandita: oricine se ridica sa strige impotriva minciunilor nesimtite spuse cu zambetul pe buze de Ponta si PSD era automat pro-basist (Basescu fiind desenat ca un simbol universal al raului). Prin contrast, cei multi si fara carte (deci controlabili) s-au ridicat la putere, si ne conduc acum, si se bucura sa vada ca celor ‘cu pareri’ li se da in cap din nou. Am impresia ca trebuie sa mai treaca cateva generatii ca sa viram de la acest mod de a gandi, si anume ca trebuie sa dam in cap elitelor intelectuale pentru ca ei consuma resursele celor mici si multi, si sa intelegem ca elitele pot trage o tara intreaga in sus dupa ei. Fara intentie de a cita dintr-o anumita campanie electorala, sa intelegelem ca un lucru bine facut este benefic pentru toti.

    • Se pare că tov. Osiceanu n-a înțeles mai nimic. Facultate gratis… Autorul articolului tocmai susținuse că mama sa n-a avut voie să se înscrie la examen. Ce folos că era gratis?!

      • Cred ca nu ati inteles dra corina!Este corect ca imediat dupa razboi o perioada de maxim 10 ani o serie de copii avand situatii familiale neacceptate de catre comunisti au fost opriti a se inscrie la facultate.dar facultatile au fost gratuite din momentul in care au luat ei puterea si pana in 89. Dupa acea perioada de interdictie mare parte dintre cei care nu au fost admisi la facultate pe baza dosarului au reusit sa se reinscrie si au facut acele scoli cu brio.cazul dnului Dr stomatolog Gaucan este elocvent pentru ca a fost dat afara din facultate, a facut o scoala de tehnicieni dentari, a fost primit la facultate, a ajuns un medic de renume, a devenit deputat si senator dupa 1990.Si ca el sunt atatia altii.Ceea ce nu se spune este ca pana prin 1964 chiar daca scoala era gratuita iti trebuiau fonduri ca sa poti rezista ca student motiv pentru care de exemplu tatal meu nu a putut face facultatea si a preferat sa o sustina material la facultate pe mama mea ca din doi macar unul sa faca scoala!

  16. Bunicul tatalui meu a fost arestat de acelasi regim comunist fiindca detinea o balta si niste terenuri si a murit datorita puscariilor comuniste. Pentru asta taica-miu si eu uram comunismul, dar nimeni nu l-a impiedicat sa devina inginer navalist pentru ca avea in familie un „ghiabur”… Si nu doar atat ci a avansat sa devina unul din cei mai importanti oameni in santierul naval pe vremea comunistilor fara sa fie in structurile securiste sau ale PCR. Ba chiar cand i s-a cerut sa devina informator le-a zis ca nu face asa ceva si ca sa-si gaseasca alt prost si nenorocit care sa faca asta. Ghiciti ce, nu i-a facut nimeni nimic… Poate a avut noroc, nu stiu. Eu nu contest ororile facute de comunisti (ca poate asa o sa inteleaga anumite persoane), mai ales ca eram foarte mic si am prins prea putin si am trait comunismul doar din povestile celor din jur, dar am impresia ca si azi se folosesc aceleasi metode comunistoide numai ca acum in sens invers… Si acum are loc un razboi intre clase intretinut artifical. E razboiul intre cei din Ardeal, care, asa cum colegii mei de la munca ce vin din zona aia, sustin ca sunt niste oameni superiori, mult mai educati si mai inteligenti ca incultii si needucatii din sud si Moldova, e razboiul intre aia saraci, asistati social si aia care fac o facultate ii tin in spinare pe cei asistati… Am ramas uimit sa vad in campania asta electorala, cum, ca niciodata, Romania e impartita, din nou in mod artificial, in doua regiuni, Ardealul si diaspora(chair daca diaspora nu e o entitate fizica) si sudul si estul tarii. Si imaparteala asta e facute de ambele tabere in interesul propriu. Mi-e scarba de campania asta electorala si sunt trist ca oamenii inca mai au puterea sa creada intr-un candidat sau altul (oricare ar fi motivul), ambii veniti din aceleasi sisteme corupte, ambii cu mafii puternice in spate si ca lumea ajunge sa se imparta in cei cu „sange albastru”, care pricep democratia si cei cu „sange rosu”, care sunt comunisti (asa cum am citit pe un site la sectiunea de comentarii)… Clasa politica nu se poate reforma cu aceeasi oameni care de 25 de ani sunt la putere sub o forma sau alta, sub sigla unui partid saul altul, cu partide care azi sunt de stanga maine de dreapta poimane iar de stanga sau cu oameni care stiu sa minta si sa copieze cum respira sau oameni care nu sunt capabili sa rapsunda la o intrebare banala, iar asta trece drept tacere inteligenta… Din pacate eu cand spun ca nu am cu cine vota si ca vreau alti oameni mi se spune direct ca sunt un prost si nu inteleg politica. Eh ma bucur ca nu cunosc politica si ca vreau sa schimb ceva… ca refuz sa votez doar impotriva. Eu vreau o tara unde votul meu sa fie pozitiv, nu negativ. Iar pana acum in cei 8 ani, aproape, de drept de vot nu am avut ocazia sa pun stampila pe cineva care sa merite, decat o singura data la locale, acum multi ani. Si nu am fost dezamagit. Deci se poate si asa. Dar trebuie sa incheiem cu magariile gen cu mine voteaza intelectualii, cu mine voteaza oamenii simplii, etc… Si sa cerem alti oameni din afara sistemelor, alti oameni si sa nu mai mergem la vot doa ca sa votam impotriva. Fiindca, in opinia mea nu asta e democratia. Dar daca asta credem ca e democratie ca sa votam impotriva, daor ca sa nu vina alalalt sa ne fure libertatea, imi cer scuze, dar inseamna ca ne-a fost furata deja si ca democratia a mutir de mult in tara asta, inca de la nastere. Am scris cam mult si probabil am facut greseli gramaticale (am tendinta asta cand scriu rapid si nu recitesc; nu recitesc postarile ca vreau iar cei care se leaga de asta demonstreaza multe din punctul me de vedere) si imi cer scuze pentru ele, asta asa preventiv ca sunt multi care se leaga de problemele astea (oamenii superiori evident). Iar povestea de la inceput e sa arat ca se putea si se poate si astazi altfel, depinde de oamenii din sistem. Iar pe mine nici un candidat si echipa sa nu m-a convins ca merita sa le ofer votul meu. Dar cu toate asta am sa imi exercit dreptul la vot, pe care altii mi l-au oferit cu sange. Va fi un vot de blam pentru toti. Probabil e prima si ultima oara cand comentez pe blog domnule Mindruta. Mult succes!

  17. candva, ne-am cunoscut. eu pe atunci ultimul angajat din aeroclubul romaniei, tu vedeta de la protv care ajunsesei pilot. m-a frapat atunci ca m-ai prezentat – dupa ce abia dadusem mana, ca fiind colegul tau. am crapat de mandrie si rusine in acelasi timp pentru ca nu puteam sa inteleg cum tu vedeta ma poti considera colegul tau in ale aviatiei pe mine, care imi pierdeam timpul prin aeroclub. acum imi dau seama ca miza acestor alegeri este mai mult ca orcand unirea tuturor romanilor. dar nu unirea cu forta, trambitata de rosii. ci cea fireasca, normala, izvorata din bun simt
    . la fel de condescendenta si normala ca si afirmatia: colegul meu…

  18. Sunt sibianca si apreciez ce a făcut Johannis aici si probabil ca-l voi vota, dar sunt totuși realista si nu gândesc ca a apărut peste noapte salvatorul neamului. Oameni buni, lucrurile nu se pot schimba peste noapte! Si sa fim seriosi in toate partidele sunt corupți si se va fura in Romania in continuare indiferent de cine va fi ales. Este o realitate si nu cred ca o poate contesta cineva. Ceea ce ma deranjează enorm de mult in aceste zile pe langa campania murdara făcută de ambele formatiuni sunt cuvintele grele aruncate de oameni, chiar jigniri urate.Zilele acestea s-au stricat prietenii! Sincer, eu asa ceva nu am mai văzut! Si pe Dvs, D-le Mandruta nu va înțeleg! V-am citit blogul zilele acestea si v-am impartasit opiniile, dar sa spuneti cuiva sa nu va mai salute ca nu impartaseste opiniile dvs…. Asta nu inteleg! Nu stiu cine este D-nul si nu sunt de acord cu el, dar asta este democratia, fiecare are dreptul la opinia lui. Ceea ce trebuie făcut (părerea mea) venit cu contra argumente. Despre asta vorbesc: am ajuns sa ne uram noi , romanii, între noi!!! Si ptr ce?????

  19. Dacă e să fim sinceri așa zisa tiranie a lui Băsescu:
    2004 – 2008 prim ministru Tăriceanu
    2009 guvern PSD
    2011 – 2014 prim ministru Ponta
    Concluzie; 3 ani de „tiranie” băsistă, restul e pleava care ne-a condus și sper că nu ne va mai conduce, adică pleava ROȘIE, cea la care dl Mindruță face referire.

  20. Trebuie o schimbare totala altfel nu vom scapa niciodata,ca s-au rezolvat bine…vreau stat in stat,formarea unui nou stat,fara granite,fiecare individ un procent in plus a noului stat…si formarea unui parlament online DAT cetatenilor,cativa angajati platiti si statului,si data puterea inapoi cetatenilor..

  21. Si mama s-a nascut in 43 .Mai avea 5 frati ,unul de 6 luni …cand tatal ei a fost ucis …in acelasi an de comunisti, pt ca a avut curajul sa spuna” nu sunt de acord cu comunismul”. Ca a trait pe camp cativa ani intr-un cort facut de paie , chiar daca era iarna sau vara …nu mai are sens sa povestescsi restul . Mama a fost cea care m-a sunat si mi-a spus : ABIA ACUM VOM SCAPA DE EI , DE ASTIA ROSII !

    • Mai sunt cateva sute de ROSII in parlament si din cate stiu abia i-au ales 🙂 . Nu stau ei degeaba…………….cat de curand, poate putin dupa saratori si daca nu iese cine le trebuie organizeaza repede un referendum de demitere, o motiune de cenzura………… .

  22. Foarte bine spus! Vezi cazul Visinescu..de ce nu a fost anchetat imediat după revoluţie? A trebuit să treacă atâta timp, timp în care acest specimen, că om nu poate fi numit, a încasat o pensie URIA ŞĂ. Deci dragilor din banii nostri, celor care muncim cate 10 ore/zi în multinationale, am plătit nişte CRIMINALI.

  23. Lucian, am plans . Am retrait momentul in care unul dintre copiii mei m-a intrebat daca mie imi plac oasele , pt ca lor le dadeam carnea si eu ciuguleam ce ramanea…Si m-am bucurat pt mama ta care sigur este mandra de copilul ei . Incerc acelasi sentiment , sacrificiul nostru este recompensat de devenirea copiilor nostri. Si tot voi sunteti cei care ne mai luminati zilele urate pe care le traim .Si ramanem pana la sfarsit alaturi de copiii nostri .Votam Iohannis !

  24. Plina tara asta de parerologi! De ce nu puteti tine parerile pentru voi?! Trebuie sa convingeti pe altii ca ceea ce credeti voi e bine? Fiecare are creier…sa il foloseasca, dar sa respectam si optiunile altora, intrucat din cei educati voteaza si cu USl dar si cu ACL! Oricum noi argumentam de cele mai multe ori cu material prezentat de media, material care este folosit pentru a manipula si dirija masele! Ambele formatiuni politice folosesc toate mijloacele pentru a convinge lumea! Daca suntem botanisti (punem botul)…ne merge precum vedem! Nu sunt partinitor, dar prea mult uitam sa ne bucuram de viata din cauza politicii!!! Nu va mai certati!!! Iar, voi, oameni ai televiziunii, ziaristi, etc., nu mai manipulati oamenii!!!

  25. Parintii mei s-au nascut in ’51, respectiv ’52, eu m-am nascut in martie ’89. Tatalui meu i-au taiat pensia acum 2 ani, dupa ce era sa moara de nenumarate ori „pentru patrie”, ca era „nesimtita”(a revenit dupa 2 luni la suma initiala, dar acum, in viitor, nu se stie). Asta dupa ce toata viata a muncit pe branci, si el si mama, fiind tot timpul impotriva regimului, si tinand cu dintii de principiile lor toata viata. Tatal meu a ajuns la titlul de colonel spre sfarsitul carierei, dupa ce a fost trimis prin misiuni secrete, si periculoase, in urma carora multi colegi de-ai lui au murit, a fost elev si student foarte bun, tot timpul printre primii, si a invatat matematica si fizica la cel mai inalt nivel, a ajuns unul din 2 ingineri de rachete pe tara, tatal lui a fost profesor de matematica haituit tot timpul de securisti fiindca avea „origini nesanatoase”, era „fiu de exploatator”(tatal lui, veni in tara prin 1907, era un imigrant care si-a facut o brutarie luand imprumut de la banca, si securistii l-au dat afara din casa, pe el si sotie, la 60 de ani, din casa pe care a construit-o cu fii lui, si i-a bagat intr-un apartament cu 2 camere intr-un bloc comunist, cu ce au putut aduna in 2 valize).
    Pe partea mamei, nu mai are rost sa incep…as putea sa umplu un roman, in orice caz, ai mei nu au plecat din tara fiindca au tot sperat ca ceva se va schimba, dar in ultimii ani, mi-au tot zis ca asta nu tara, ca nu are rost sa stau aici, ca nu mai sunt sperante, ca oamenii sunt indobitociti, ca nu vad adevarul etc, eu inca sper ca ceva se va schimba. Daca nu, asta e, voi pleca, pana la urma.
    Imi este ciuda ca romanii nu vad cat rau isi fac singuri cu propriile atitudini si mentalitati, nu vad pe ce comoara stam, cand altii, prin tarile mult mai civilizate, nu au nici a 10-a parte din resursele Romaniei, dar fructifica tot ce au, muncesc pe branci, si nu se fura reciproc, nu pentru ca sunt „fraieri”, cum cred cei distrusi de sistemul comunist, ci pentru ca inteleg ca fara munca si respectarea unor legi comune, nu exista progres real, ca ce se construieste de unii, se distruge de altii, egoisti si fara viziune de viitor, si tot asa.

  26. Pai vezi tu Mandrule , Complicata viata ” Maestrul Pitis , cel cu plete , si atunci cum iti permiti sa arunci cu mascari in oameni ca DD ?! Dar te inteleg macar acum dupa povestea ta de viata sfasietoere , cineb te _a adus in halul asta Malnutritia copilariei ,biet copil ,pfff Plangeti hoarde de filzifoni. ‘acest Marula e un Erou !Dar te rog oprestete cu carnaiu , iti imbolnavesti parintii. Votez succesuri multe pentru Marulii filzifoni.

  27. Apropo de un comentariu de mai sus … Fii competitiv, … E o IDIOTENIE … Studii de 10 ani ( 97-07 daca nu ma insel ) consecutivi pe mai toate categoriile de varsata ,au demonstrat fara drept de apel ca competitivitatea este cea mai antiproductiva !!! A fi competitiv inseamna sa te uiti numai dupa foloase individuale care fac bine numai tie si f mult rau in jur care te va afecta si pe tine intr-un final . Nu mai inghititi acest cliseu capitalist care nu face decat sa dezbine societatea in indivizi care se gandesc doar la nevoi personale. Doar conlucrarea, colaborarea a dat cele mai bune rezultate. Din aceasta cauza suntem atat de vulnerabili la orice interes meschin ca societate, pt ca vb bunicului sunte unul hais” si altul cea” neavand nici un fel de viziune despre binele comun.
    Cautati acest studiu, Interesati-va de proiectul Venus propus de Fresno care a atras atentia din anii 70 ca acest sistem e muribund si cu cat se tine in viata mai mult cu atat suge mai multe resurse si vieti omenesti … Voi inca mai credeti ca Romania poate fi guvernata de Ponta sau Iohanis sau ori care altul? Treziti-va … Romaina, guvernantii ei si toata suflarea va merge fara drept de apel pe drumul trasat de deja de marile interese economice … Si ca idee de scurt timp in top 100 ca putere economica se afla 51 de corporatii si doar 49 de tari, trendul fiind intotdeauna descrescator pt nr de natiuni, deoarece corporatiile au crestere economica mult mai accelerata decat statele !!!
    Va rog opritiva sa sa tineti partea cuiva in public si mai els sa huliti si sa influentati pe altii doar de dragul simpatiilor voastre … Inainte sa judecati aruncati un ochi la contextul international in care suntem … Asta ne decide soarta nu Chiorul, Pinochio sau Uitucul vesnic nepregatit !!!

  28. Povestea parintilor tai este povestea a peste 1/2 din tara. A celor care in 1945 aveau ceva:
    -boierilor si nobililor (aprox. 1% din populatia de atunci)
    -a taranilor liberi care cu munca si-au cumparat cateva pogoane
    -a celor improprietariti la marea secularizare in 1866 cand s-au impartit o parte averile bisericesti celor care au fost robi
    -a celor care dupa cele 2 razboaie mondiale au primit ca ostasi, 4-5 ha.
    -a micilor mestesugari, negustori
    -a proprietarilor de fabrici
    -a crescatorilor de cai si oi
    etc

    Cine a avut de castigat? La mine la tara au castigat lenesii satului!, betivii, pupincuristii, oportunisti care au spus cat de oropsiti erau de… cei ca parintii tai. Partidul comunist a distrus simplitatea, harnicia, pasiunea, dragostea de carte.

    Pentru cei nostalgici, le doresc sa traiasca 1 luna in conditiile de atunci:
    -sa lucreze si sambetele, si unele duminici
    -sa stea la 16 gr in casa
    -sa simuleze in fiecare dimineata statul 1-2 ore la o coada fictiva pentru a lua un lapte ieftin dar prost, ulei, zahar, 2kg de carne de porc de familie pe luna
    -sa iasa cu masina un weekend da, unul ba si sa consume 10l de benzina pe luna
    -sa renunte la tv ( vor intra in sevraj, hahaha), tigari, cafea, vata, masina de spalat rufe, detergenti, deodorant, etc.

    As vrea sa scriem povesti din acestea, sa nu uitam ce s-a intamplat. Nemtii au in scoala lectii despre greselile dictaturilor si cat au suferit oamenii din cauza asta . Si noi avem nevoie de asemenea prezentari! ca vad ca ..unii uita prea usor.

  29. Chestia e ca noi…astia tinerii nu ne aratam coltii in relatia cu politicienii…tot timpul ne zicem ca ce rost are sa fac eu ceva ca nimeni nu ma baga in seama….si pe asta se bazeaza politicienii.Cati dintre noi s-au dus la ei in oras la biroul unui parlamentar si a dat un pumn in masa?…putini spre niciunu probabil.E o chestie incredibila ce se intampla la noi…aceiasi oameni au fost ministri si la sanatate si la agricultura si la interne…si peste tot au dat chix….pai ala nu ar trebuii sa mai fie nici in preajma parlamentului…dar la noi nimeni nu vede asta…cati dintre ei sunt parlamentari si sunt acuzati de tot felul…si ei sunt in parlament stau si iti rad in fata ca ei nu au facut nimic…mai apoi se prezinta la poarta puscariei…cand s-a intentat prima actiune inpotriva ta in justitie…din oficiu sa fi dat afara din parlament…nu sa voteze colegul tau manjit ca si tine daca e sa te ancheteze/aresteze unii…Incredibil cat de bogata a fost tara asta…daca s-a furat in draci si inca lumea se inghesuie pe functie ca sa mai poata fura!Pensile sunt ….foarte contrastante unele foarte mari…si altele foarte mici..bine un functie si de contributile din trecut…dar unele nu sunt justificate.Un caz e al pensilor anticipate…daca te pensionezi cu 5 ani inainte sa zicem….in toata perioada aia ramai cu pensia initiala…in loc sa iti creasca pensia in functie cu cat ar fi fost daca te pensionai cu 4..3 ani inainte.
    Vreu sa cred ca noi romanii vedem sansa care ni se ofera dupa 25 de ani de la revolutie si sa nu o ratam…ca altfel…mai pedalam 25 de ani ca nimic in gol…si poate o sa fie prea tarziu.Doar cineva care e riguros si are o mana de fier poate sa ne mai scoata din mizeria in care suntem(desi toata lumea zice ca la noi e luna si bec de curat).

    • Doar un copy-paste la ce am mai postat si pe facebook –
      Democrația înseamnă să îți cunoști aleșii, să urmărești ce fac, cum votează, cum își folosesc timpul, cum administrează resursele ce le sunt încredințate. Democrația înseamnă să pui mâna pe tastatură, pe pix și pe telefon și să-i cerți, când e cazul, pe aleșii tăi, pe cei cărora le-ai permis să-ți administreze părticica din România pe care o deții. Să le reamintești că sunt datori să facă cum au promis sau vor fi schimbați, nu peste patru ani, ci mâine.
      Iar prețul libertății este vigilența eternă.

  30. Lucian o felicit pe mama ta pentru puterea de a lupta si de a te educa,in ochii mei este o eroina,o mama de nota 10! Sa aiba multe sanatate si o batranete fara grij,fara necazuri! Multumesc ca ai povestit! La multi ani pentru mamica ta!

  31. daca ne-ar spune Cezar ce pensie are si ce relatii a avut cu securitatea, poate ar intelege si Mandruta pe cine a apreciat pana acum.

  32. Pentru toti cei care merg la vot si aleg evolutia spre o viata umana de calitate, SA CANTAM in sectiile de vot prima strofa din imnul national. NU O RECITAM!
    Asa ne aratam sustinerea pentru schimbare si depasim faza de masa critica/punct de inflexiune.
    HAI ROMANIA!

  33. Domnule Osiceanu,cand trebuia sa ceara Basescu banii de la poporul german? dupa 90? dupa ce dl Iliescu a platit niste miliarde statului evreu pentru niste cetateni evrei care au fost plimbati cu trenul prin tara si nu au ajuns niciodata la Auschwitz? Pana sa ajunga Basescu la putere de ce nu s-au cerut acele datorii?

  34. Domnule Mandruta, sunt un amarat de maramuresean uitat de cloaca asta politica de la capitala, nu conteaza, dar sa sti ca sunt mandru de atitudinea dumitale, de inversunarea fata de tot ce e „rosu”, asa ca nu ii baga in seama pe cei care te contrazic. Nu base nu ponta si ceilati mizerabili vor schimba ceva ci noi. Asa ca nu te uita la comentariile unor domni care iubesc cataratii astia politici post revolutionari. Am incercat sa fiu decent sa se vada ca si pe aici pe la noi prin locurile astea unde se agata harta in cui suntem oameni cu carte , cu bun simt, dar sti ceva, oricum ii bag in locurile de origine, ca m-am saturat de ei. Hai sa facem ceva sa ii dam jos. No ase, no amu.

  35. Vreau sa-mi spun si eu oful. Am 30 de ani. Nu stiu ce s-a intamplat la Revolutie pentru ca nu sunt din Bucuresti. Locuiesc la 25 de km de Targoviste si totusi la varsta de 5 ani nu-mi amintesc sa fi fost ceva rau legat de comunism. Stiu ca mai scriam la lumina lampii de gaz, ca aveam „ratii” de uitat la tv si pentru mine nu era rau pentru ca asa am trait copilaria afara la joaca( acum urmaresc foarte rar ceva la tv, chit ca sunt o sumedenie de canale tv la care practic nu ai ce urmari). Mai stiu ca parintii mei aveau ambii servici, acelasi de cand s-au angajat, ca aveau timp pe langa servici sa creasca trei copii, sa lucreze pamantul, sa se ocupe de toate gradinile si livezile pe care le avem si acum, sa fim uniti si sa fim o familie.
    Eu, la 30 de ani, nu am un „job” stabil, de cele mai multe ori am trait din mila lor, mi-e rusine de societatea in care traiesc, in care te invata ca e mai bine sa pleci afara, sa dezbini familii, sa nu mai muncesti pamantul( ceea ce se intampla acum cu gradinile noastre), sa fi tupeist dar fara sa ai habar, sa fi smecher, sa dai spaga ca altfel nu se uita nimeni la tine( ceea ce este adevarat)…
    Acum fac lucruri si „joburi” pe care trebuia sa le fac in timpul liceului sau al facultatii. Atunci nu le faceam pentru ca nu aveam timp si de facultate si de servici si din motivul ca ai mei considerau ca iti trebuie carte ca sa ai un viitor. Si uite ca, carte am cat sa mai dau si la altii, dar viitor nu prea… Ma axez pe micile „joburi” care din cand in cand mai apar( pentru ca la varsta mea si fara experienta si umblata de colo colo pe la angajatori nu „dau” bine in ochii niciunei companii de doamne ajuta) si mai ales pe micile bucurii ale vietii. Ma bucur ca in ciuda vremurilor grele de acum, imi pot ajuta parintii la treburile casnice si ca sunt oarecum o alinare pentru ei ca nu am plecat in afara sa indur foamea si greul cu care multe persoane s-au confruntat inainte de a ajunge sa fie bine.
    Sunt o persoana care nu da spaga, care refuza sa fie bagata in seama prin cunostinte si pile, sunt alergica la smecheri, la tupeisti, analfabeti si needucati care sunt pretutindeni. Din cauza asta ma consider eu o ciudata, un specimen intr-o lume care promoveaza prostia, prost gustul, mitocania si nesimtirea…
    Consider ca, fiind in democratie, fiecare are dreptul sa isi spuna punctul de vedere. Si, fiind perioada alegerilor nu condamn pe nimeni pentru felul in care se exprima sau gandeste. De aceea acum, la ora 4 dimineata, pe 16 noiembrie, cu cateva ore inainte de deschiderea votului, caut informatii, caut opinii, pareri. Pentru ca, stiu ca altii cunosc mai bine si au trait personal experiente si fapte din vremea aceea si cea de dupa ’89. Intrebarea mea ramane si peste noapte: EU CU CINE VOTEZ?
    Stiu ca vreau sa cred ca o sa fie mai bine, ca o sa-mi fie mie mai bine, ca o sa pot sa-mi ajut parintii( eu pe ei, nu ei pe mine, ei m-au ajutat pana acum, eu oare o sa pot sa- ajut in conditiile astea?), ca o sa fim si noi o tara civilizata, ca o sa incepem sa ne autoeducam persoana cu persoana, ca nu vine niciun presedinte personal sa-ti spuna si sa-ti arate cum ar trebui sa vorbesti si sa te comporti in societate.
    Ramane sa spun doar un DOAMNE AJUTA si duceti-va la vot, pentru ca e datoria fiecarui cetatean, e un drept si un cuvant greu pentru politicieni an astfel de momente.

  36. Orice doctor psiholog iti poate spune ca in momentul in care arati cu degetul către o entitate, cu celelalte patru arati către tine. Deci prin ce scrii, iti arati frustrările, pina acum consideram ca esti un om echilibrat si de apreciat, dar nu esti decât un „sarac” sufleteste. Nu are nici o tema cu politica ce am scris, pentru mine atit Tonta CIT și Neamțul asta nu sunt decât niște marionete amarate, conduse de niște păpușari din culise, ce sunt organizați in grupări si își spun de stingă sau de dreapta. Dar caracterul tau de om, il poate orice fin cunoscător, si lumea ar trebui sa vadă ce se ascunde in spatele acestei imagini, un om mic de nimic

  37. Sunt multe povesti asemanatoare. Este greu ca cei care nu au avut asemenea intamplari in familie sa le inteleaga. Dar mult mai de neinteles pentru mine este faptul ca urmasi ai celor care au treit acele evenimente au devenit nepasatori. Pe bunicul meu, Dumnezue L-a iubit mai mult, probabil. In anul 1953 cativa militieni cu o duba l-au „ridicat” de acasa. A fost impins si lovit cu zeci de pumni si de suturi pentru a urca in duba. L-au dus la Sighet!
    Nu s-a mai intors niciodata. La o saptamana printr-o telegrama bunica a fost anuntata ca bunicul s-a imbolnavit si a murit. A ramas singura cu opt copii. Sistemul le luasera absolut tot. A durat 3 zile sa ajunga la Sighetul Marmatiei pentru a lua acasa trupul bunicului. Din pacate acesta nu a mai fost gasit. La fel ca multi altii a fost aruncat in una din gropile comune sapate atunci.
    Azi unul din copiii lui a devenit un activist feroce al acestei molime crunte numita PSD. Am crescut cu povestirilr tatalui meu despre acea perioada a copilariei lor. Mergeau desculti Iarna iar hrana o aveau asigurata sporadic. Stateau zile intregi nemancati. Recitau din Eminescu pe la birtul de la cooperativa si mai capatau cate un kg de faina sau zahar.
    Nu inteleg ce se intampla cu unchiul meu si imi este rusine sa il intreb care este pretul uitarii

  38. Ai nevoie de un împrumut pentru a ajuta la stimularea, finanțe și finanțarea unei afaceri, idee sau vis? contactati-ne astăzi și a obține informații cu privire noastre Anul Nou pachete de împrumut special astăzi. Obține împrumuturi de acces ușor astăzi, pentru ratele dobânzilor mici de 3%. Pentru mai multe detalii despre serviciile noastre, ne e-mail la: noblefinancehomes@gmail.com
    © 2015

Dă-i un răspuns lui floriAnulează răspunsul